August: Osage County

Se apropie nebunia Oscarurilor. Se știu toate filmele nominalizate, se fac clasamente. Unii le-au văzut pe toate. Alții, ca mine, văd pe sărite și-și dau cu părerea pur subiectivă, neavizată. M-am uitat la August: Osage County pentru că-l tot vorbea lumea și pentru că Julia Roberts și Meryl Streep.

Când eram copii făceam oracole și una din întrebări era inevitabil “Care este actorul/actrița ta favorit(ă)?”. Cum încă nu mă uitam după actori frumușei, eu scriam Julia Roberts. Avea ceva ce-mi plăcea și am rămas cu admirație pentru stilul ei. De curând am revăzut Eat, Pray, Love unde e toată un zâmbet și diversă. În August: OC e o mamă nu foarte implicată, cvasi-divorțată/înșelată de soțul la a 3-a adolescență, sarcastică și sătulă de dramele familiilor din care face parte. Vizual e ștearsă, dar așa empatizezi mult mai mult cu ea.

Revenind la copilărie, mulți aveam visuri legate de actorie. Eu, cel puțin, am avut… am și prestat puțin teatru mai amator. Dar mereu mi-am dorit să joc rolul unei nebune. Mi se pare foarte provocator să joci rolul unei persoane pe care nu ai cum să o înțelegi complet și mă fascinează schizofrenicii și cei cu personalități multiple.

În August: OC Meryl Streep joacă demențial rolul unei femei trecute de a 2-a tinerețe, cu cancer în gură și cu un mare istoric de consumatoare de orice tip de pastile calmante, antianxietate și ce alte genuri mai recomandă medicii americani – o pungă maaaare și diversă. O femeie care a suferit mult în copilărie, care a fost cap de familie și care a știut tot ce mișcă în jurul ei. La un moment dat le povestește fiicelor ei cum și-a dorit niște cizme de cowboy de Crăciun și ce a primit. Și te ține ațintit și o crezi, și nu mai vezi actrița, doar personajul.

N-are happy ending… sau poate are. Pe unii adevărul îi eliberează.

Leave a Reply

