So You Think You Can Dance?

Se termina anul, s-a terminat si un nou format de show de televiziune, care cu siguranta a avut un rating imens. Si cum 3/4 din populatia tarii s-a uitat la Vocea Romaniei au existat si obligatoriile preferinte, dorinte, certuri si dezamagiri la final.

De ceva ani m-am tot uitat la American Idol, X Factor, Y country Got Talent, Megastar, Alege A.S.I.A. si ce alte show-uri de genul asta au mai existat. Pentru ca imi place muzica si pentru ca imi place sa aud voci bune, foarte bune si exceptionale (nu pot spune acelasi lucru si despre abilitatile mele vocale) si pentru ca un show bun este cel care augmenteaza placerea produsa de artisti.

Nu stiu daca este o chestie pur romaneasca sau omeneasca sa ne dam cu parerea de parca am fi experti in orice domeniu, dar clar suntem o natie care stie multe. Asa ca pe langa politica si fotbal (mai rar alte sporturi… eu mai prestez cu vocea ridicata si pe la meciurile de handbal) putem adauga cu bucurie si muzica.

Am urmarit de la prima emisiune Vocea Romaniei pentru ca stiam formatul de la sora americana The Voice si cel mai mult m-au atras auditiile pe nevazute si mi s-a parut o oportunitate tare faina pentru oamenii pe care nu-i ajuta foarte mult fizicul – de la alte showuri se cunoste cum au fost judecati multi la prima vedere, cel mai bun exemplu fiind Susan Boyle.

Long story short au fost alesi 48 de oameni cu voci buni care in cele din urma s-au redus la 4. Cu antrenori care au luat sau nu decizii bune, cu votanti care au ales  pentru ca-i mai mult sau mai putin chipes, cu melodii care s-au potrivit sau nu… si totusi cu multa munca depusa. Si vine finala si cele mai bune 4 voci presteaza solo, cu antrenori, cu vedete si in acelasi timp pe retelele sociale lumea isi da cu parerea si-si sustine favoritii. Si sa te fereasca sfantu’ sa intri in tastatura “socialilor”, iar Twitter este cu coronita premiantul rautacismelor.

Pe mine nu m-a impresionat show-ul final. N-am avut niciun candidat favorit: Cristian nu mi-a placut niciodata, Dragos mi-era cam indiferent, Stefan arata bine uneori (in smoking-ul de la final de exemplu), dar nu are cea mai curata interpretare, iar la Iuliana mi-a placut vocea, dar cam plata… Irina imi place mai mult. Melodiile alese pentru a fi interpretate m-au plictisit teribil si nici celelalte elemente de show n-au avut nimic sclipitor (nu tu ceva decor diferit, lumini, baletul a purtat aceleasi costume din alte editii si care oricum au fost create si mega puratate la Dansez pentru tine, coregrafiile fara nimic atragator). Mai interesante mi s-au parut melodiile lui Catalin Dobre cu Cabron si Liviu Teodorescu cu Lukone si DeMoga pentru ca au adus putina miscare.

Nu contest valoarea pieselor alese, dar trebuie sa ne gandim ca oamenii care le-au consacrat le-au si trait si ca nimeni nu poate avea acelasi efect. Mi s-ar fi parut adecvat ca una din piesele din finala sa fie compuse de antrenor si artist exact in stilul potrivit fiecaruia si atunci am fi vazut daca este o voce buna reprezentativa pentru Romania. Pentru ca asteptarile presupun ca sunt ca aceasta voce sa fie si internationala, sa fie difuzabila la radio si televiziuni, sa se auda de ea de la Bucuresti la Vascauti si-n codru’ verde, si de la Helsinki la Helsinki… asa ca melodiile trebuie sa fie catchy, moderne, sa vanda (in loc de Time Of My Life din Dirty Dancing de ce nu un Time Of My Life de la Green Day daca asta era mesajul?) si sa fie prestat de o imagine moderna. Pana la urma si imaginea conteaza la fel de mult. Am fi ipocriti sa spunem ca nu, pentru ca toti admiram superba voce a Monicai Anghel, de exemplu, dar cati ii cumparam albumele, nici macar gratis nu le descarcam de pe net.

Si romanu’ s-a nascut poet, nu interpret asa ca majoritate alege cu ochiul mai mult decat cu urechea. Eu ma bucur pentru Stefan si sper sa aiba o continuare care sa-l aduca in atentia unui public cat mai eterogen, cred ca si Iuliana ar fi fost un produs bun de prelucrat pentru o cariera internationala, dar chiar daca nu a castigat cu siguranta multi se vor ocupa si de ea. Si pentru ca nu am votat nu ma dau dezamagita de alegerea publicului. Chiar daca sunt multi suparati acum in super scurt timp o sa le treaca, or sa uite si vor fi dezamagiti de altceva (alt lucru la care romanul e bun, sa se planga) sau poate chiar o sa le placa dupa o vreme. Gusturile si opiniile difera, unde ar mai fi originalitatea, creativitatea, diversitatea si mai ales distractia daca toti am gandi la fel si ne-ar placea aceleasi lucruri… atunci am face chestii noi ca sa fim speciali – suntem toti niste hipsteri tre’ sa recunoastem :).

Pana se termina anul, la rascruce si oricand dupa ascultati ce muzica va place si, mai ales, bucurati-va de ea, mergeti la concerte, nu e nimic mai intens ca atmosfera din fata scenei!

Leave a Reply

