Haina il face pe om

Si aici nu ma refer la faptul ca esti o persoana mai importanta, ca esti mai de apreciat sau respectat daca ai dat zeci de milioane pe niste haine care fac de 10 ori mai putin. Chiar mi se pare cea mai absurda chestie sa cumperi haine doar pentru ca sunt facute de un anumit brand. Nu contest calitatea acestora, dar uneori chiar si aceasta e cu mult depasita de pret.

Cum ziceam, nu la asta voiam sa ma refer. Mi se intampla de foarte multe ori sa vad persoane in tramvai, pe strada, in club etc. si sa vreau instant sa le imbrac altfel. Am vazut extrem de multe fete foarte dragute, dar care pentru ca nu erau deloc aranjate si mai aveau si niste haine sleampate pe ele nu atrageau deloc atentia.

Si in momentul ala imi imaginam cum fata aia – care s-a intamplat sa fie si cersetoare si pitipoanca sau doar o persoana normala – este tunsa, coafata, machiata (cat mai natural ca oricum e draguta) si bineinteles imbracata cu niste haine faine si cat ar putea sa iasa in evidenta. Nu trebuie sa stii ultimele tendinte de la Paris, Milano sau New York, dar macar sa ti se potriveasca pantofii cu tinuta, sa stii sa asortezi 2 accesorii si sa stii sa le porti.

Sigur ca am vazut si baieti la fel de interesanti, dar la care aspectul fizic lasa de dorit. Si atunci creierasul meu ii tundea, imbraca (recunosc ca la baieti am aceasta tendinta spre hipstereala), le dadea niste papuci cum trebuie si-i scotea din anonimat.

La fel de sigur e ca am intalnit si reversul: oameni imbracati interesant, dar doar asta era interesant la ei.

Intotdeauna am crezut si inca sustin ca muzica are multe de-a face cu tot ce ne inconjoara, relatiile dintre noi, felul de a fi, de a ne comporta etc. Clar ne influenteaza foarte tare si cum ne imbracam sau aranjam. Pe de-o parte aceste limite mi se par normale pentru a crea diferente si asocieri, dar pe de alta parte vad normale si niste standarde general valabile despre cum sa aratam de bun simt, cum sa fim diferiti, sa ne simtim bine in pielea noastra, dar in acelasi timp sa nu atacam limitele celor din jur.

Cred ca ar fi tare interesante niste prelegeri de genul asta la orele de dirigentie, despre maniere, despre interculturalitate, despre cum sa fim noi si sa lasam si o impresie buna in urma noastra.  De la varste fragede, cand ne formam, dar sa fie interactive, cu prezentari pe teme, discutii, dezbateri. Poate deocamdata cer prea mult. Si poate ca imaginatia mea inca are nevoie de exercitiu.

2 thoughts on “Haina il face pe om

Leave a Reply

