Travka la TVR 2

Multumita domnului Viorel Grecu am aflat de prezenta trupei Travka la emisiunea Autostrada TVR. Eu am reusit sa deschid televizorul la cateva minute dupa inceputul emisiunii, cand prezentatorul spune despre ei ca si-au pus albumul pe net si apoi arata un material cu Blanoz…wha’?… prima reactie a fost de dezamagire ca am pierdut interviul cu Travka, desi fusese clar anuntat de la 16:30.

Noroc ca Blanoz is faini si i-am ascultat si pe ei alaturi de comentariile lui Junkyard (Suie Paparude) referitor la evolutia lor, dar am aflat si informatii despre urmatorul album Suie. Mi-am revenit cand prezentatorul a anuntat prezenta peste cateva minute, in studio, a lui Viorel Grecu cu care va vorbi despre travka…

Si in sfarsit, apare si materialul cu baietii cantand + un interviu cu acestia.

Dar intentia mea nu a fost sa spun ca am vazut eu aceasta emisiune, ci sa-mi exprim opinia asupra lipsei de profesionalism a producatorilor si prezentatorilor. Si nu ma refer doar la interviul cu Travka, cu toate ca aici am reusit sa observ mai multe neconcordante, avand in vedere ca am mai multe informatii decat despre Blanoz.

Asadar, nimeni nu stia nimic despre cele doua trupe, ori faceau confuzii idioate si puneau intrebari stupide. Asta prezentatorii, ca reporterul in cazul interviului cu baietii de la Travka a fost dezastruos.

Ma gandesc ca este normal ca atunci cand ai o trupa in emisiune si cu care mai faci si un interviu sa ai ceva informatii despre ea si nu sa spui de la inceput ca nu stii ce canta. Sau daca vrei ca publicul sa aiba mai multe informatii mi se pare corect sa spui ca stii, dar ca poate publicul nu este la fel de informat si ar fi indicat sa se vorbeasca despre activitatea trupei. Si reporterul ala (habar n-am cine e, dar era imbracat ca un rocker rau) ramasese fixat ca-s toti din Basarabia si nici macar nu-i lasa sa vorbeasca. De vreo 4 ori s-a chinuit saracul George, pana sa razbeasca, ca sa-i spuna ca doar Alexei si Misha sunt de peste Prut. Iar cand George a vorbit despre lansare a albumului “Vreau sa simt Praga” pe net, la liber, reporterul a tinut sa intrebe daca asta e numele albumului, “La liber”. Si multe alte lucruri care tineau de ei sa se informeze.

O sugestie: sa schimbe toata echipa de productie, din mai multe motive. Unul l-am scris mai sus, lipsa de informare a producatorului, altul il reprezinta prezentatorii a caror imagine n-are nicio leagtura cu muzica romanesca. El stiu ca-i actor (nu prea bun oricum), iar ea o ciufulita. Vor sa fie in ton cu tinerii de azi…pai sa se mai uite si ei cum arata, cum se imbraca si ce fac acestia, pentru ca altfel sanse sa ajunga la ei nu prea sunt.

Oricum, e bine ca au facut si pasul asta si s-a facut promovare trupei si fata de alt public, mai putin cunoscator al fenomenului Travka si al muzicii underground, cred eu. Si voi fi egoista, pentru ca nu cred ca sunt dispusa sa-i impart cu toti cei care-i vor asculta doar pentru ca sunt la moda si fac ceva nou.

Pana atunci, mult succes Travka!

6 thoughts on “Travka la TVR 2

  1. De obicei e mai putin probabil ca cineva sa gaseasca un blog pe net ascuns printre alte cateva mii. Si totusi, pentru ca se pare ca nu esti foarte atenta la detalii, o luam de la inceput. Si asta doar pentru ca atunci cand exista un om care nu intelege de prima data, avand in vedere ca este singurul, avem rabdarea sa ii explicam. Gusturile insa nu se discuta, si nici nu vom face acest lucru. Asadar, sa o luam cu inceputul:
    Prezentatorii, adica noi, la inceputul fiecarei emisiuni pe care tocmai ai desfiintat-o, facem sumarul emisiunii. Adica anuntam TOT ce va urma. Tu, ai auzit doar Travka, si apoi ai fost surprinsa sa vezi Blanoz. Pe viitor, ai putea fi mai atenta ce vorbesc oamenii aia la televizor, si apoi sa postezi articole pe Net, in speranta ca le va vedea cineva si vei ajunge ziarista.
    Toata lumea in cadrul unei emisiunii contribuie la informarea corecta. In clipa in care nu ai de la cine sa obtii anumite informatii, nici macar de la cei din trupa, incerci sa le afli la fata locului. Reporterul dezastruos imbracat ca un rocker rau, este Amedeo, un muzician foarte cunoscut in muzica rock. A cantat cu foarte multe trupe, de 20 de ani incoace. De aceea, as vrea sa remarc faptul ca autoarea articolului de mai sus, nu se informeaza inainte sa vorbeasca, ceea ce pare foarte grav, avand in vedere ca practica ceea ce denunta.
    De asemenea, foarte buna descrierea prezentatorilor. Am avut senzatia pentru o clipa ca e facuta de o baba la rand la lapte. Ea o …ciufulita. :)) Cine nu e in ton cu tinerii de azi? Ea? Sau tu? E o pieptanatura foarte la moda printre tineri. Si ea nu incearca sa fie ca tinerii, ci este foarte tanara. Te-ai putea informa si s-ar putea sa afli si asta. El, un actor (nu prea bun oricum) si se pare ca parerea ta e foarte bine sustinuta de spectacolele in care l-ai vazut. Apropos, poate l-ai vazut pe cel pentru care a luat premiul pentru cel mai bun actor.
    Multumim , in final, pentru articolul scris in tonul revistelor gen “Libertatea de week-end”, neinformat, si bazat pe gustul personal. Probabil vei mai creste. Iti uram mult succes, si continua, pentru ca uite, din cand in cand, cineva mai apuca sa citeasca ce scrii.

  2. Dorinta mea nu este deloc cea de a fi ziarista si de aceea imi asum raspunderea de a fi scris acest post cu deplina subiectivitate fiind fan al muzicii trupei Travka…si asa cum ai zis si tu (voi) mai sus, gustul nu se discuta. Asta si in cazul afirmatiei mele referitor la prezentator..este opinia mea, nu trebuie sa o ia nimeni de buna sau rea pana nu incearca singur.
    Pentru a-mi repara greseala de a nu ma fi informat am incercat sa aflu cate ceva despre prezentatori si reporter, cu mijloacele pe care le am la dispozitie, motoarele de cautare. Nu pot spune ca am gasit foarte multe, doar activiatatea lui andreas petrescu, insa tot n-am aflat cu care spectacol a luat premiul pentru cel mai bun actor. Chiar as vrea sa stiu.
    Despre Amedeo doar ca face parte din Quartz, de care n-am mai auzit de fooooarte mult timp, iar referiri la alte trupe al caror component a fost n-am gasit. Si daca Eda este tanara si se potriveste profilului emisiunii (desi chiar era ciufulita atunci) acest Amedeo chiar nu mai este la prima tinerete.
    Am revazut emisiunea si imi mentin parerea ca tot nu este de acceptat neinformarea si gafele din prezentarea trupei si nu numai. Viorel Grecu era in emisiune, pe el nu puteati sa-l intrebati inainte la ce radio lucreaza? Dar nu mai vreau sa continui discutia. Cei care n-au vazut emisiunea si vor sa se convinga daca am dreptate intr-o anumita masura o pot vedea pe youtube.

  3. Aleena nu pot decat sa subscriu la ce ai scris. si cred ca toti de pe grupul travka pe yahoo sunt de aceeasi parere.
    Amedeo acela poate canta bine, naiba stie, dar ca reporter e penibil si chiar jignitor. Cat despre prezentatori, daca scoteau macar “despre trupa” de pe siturile trupelor la imprimanta si tot aveau macar o minima idee. se pare ca “marele actor obscur care a luat premiul intai cinestiecand” nu a auzit de pregatirea emisiunii.
    Iar prezentatoarea nu mi s-a parut ciufuta ci doar pe dinafara. ma rog chestie de perspectiva

  4. :))))))))))))))))))Andy, prezentatoarea nu era ciufuta, ci ciufulita. Nu stii sa citesti? Sau nu ai rabdare? Ma bucur insa ca nu ai descoperit o alta fraza, amestecand cuvintele asa cum se potrivesc literele in citirea ta. In al doilea rand, desi nimeni nu vrea sa jigneasca trupa travka, este mai mult decat necunoscuta. pe internet nu poti gasi prea multe, si desi inainte de emisiune i-am intrebat chiar pe ei despre trupa, nu au putut sa ne spuna prea multe. Sunt ok, canta bine, si le dorim mult succes, dar sunt inca mici. Iar “marele actor obscur care a luat premiul intai cinestiecand”, nu a spus ca e mare. A spus doar ca nu e “nu prea bun, oricum” pana cand nu mergi la teatru si iti formezi o parere. Nu are decat 30 de ani, asa ca premiul nu era cine stie cand, caci asa se scrie corect gramatical, ci de curand, dar probabil nu ai ajuns la teatru prea des. E usor sa critici in necunostinta de cauza.
    Aleena, iti multumim macar ca ai revazut emisiunea. Asta e un pas bun, macar ai vrut sa vezi daca gresesti sau nu. De asemenea, tonul tau este mult mai potrivit acum. pe Viorel Grecu nu l-am intrebat inainte, e adevarat, aici ai dreptate, insa aveam informatii despre el, pe care el ni le-a oferit, care s-au amestecat un pic. Aici intr-adevar a fost greseala noastra. dar emisiunile in direct, timp de patru zile pe saptamana, nu sunt un lucru usor. Cantitatea de informatii este imensa, subiectele sunt foarte diferite, asa ca uneori se mai strecoara greseli. De joi pana duminica, in fiecare zi de la 16:30, te poti uita si iti poti forma o parere completa. daca ramane aceeasi, ne pare rau.
    La multi ani!

    P.S.: Spectacolul se numeste “Un spectacol de teatru”. S-a jucat 3 ani la Teatrul de Comedie, la Teatrul Foarte mic si la Teatrul National. A avut si un turneu in 22 de orase din Romania, in Egipt si in Coreea de Sud.

Leave a comment